zwemmen, baantjes trekken

Geen andere workout verbrandt zoveel calorieën

Zwemmen is een echte calorieënvreter. Je zou het misschien niet denken, maar elke spier wordt aan het werk gezet tijdens het baantjes trekken.

WAAROM ZWEMMEN WERKT 

De voordelen van zwemmen ontstaan door de combinatie van calorieverbranding en spierversterking. Rustig zwemmen verbrandt 500 calorieën per uur terwijl een stevige sessie al gauw 700 calorieën verbrandt. In water is elke trap-, duw- of trekbeweging een mini weerstandsworkout voor je hele lijf door de weerstand. Dus behalve dat je calorieën verbrandt als je zwemt, bouw je ook spieren op waardoor je stofwisseling een boost krijgt. Dat heeft tot resultaat dat je calorieën blijft verbranden terwijl je je al gedoucht en afgedroogd hebt.

Het mooie is dat je door zwemmen slank en sterk wordt, maar dat het ook echt goed is voor je lichaam. Je kunt iedere dag zwemmen zonder dat je een blessure riskeert, iets dat je bij krachttraining of hardlopen niet kunt garanderen. Een echte bonus want het kan je helpen om jonger te blijven. Onderzoek toont aan dat mensen die regelmatig zwemmen een fysieke leeftijd hebben die tot 20 jaar lager is dan de biologische leeftijd. De bloeddruk, cholesterol, bloedvaten, zenuwen en coördinatie zijn vergelijkbaar met een veel jongere leeftijd.

REGISTREER JE ZWEMSESSIES EN BLIJF GEMOTIVEERD!

Om je trainingen bij te houden en om te bekijken of je zwemtempo verbetert gebruiken wij Swimtag. Bij het dichtstbijzijnde zwembad bij jou in de buurt waar Swimtag aanwezig is krijg je een polsbandje toegewezen die je tijdens het zwemmen om doet. De polsband houdt de trainingsvoortgang bij en door simpelweg te klikken op jouw gegevens zie je vanzelf of je verder, sneller en langer zwemt na elke zwemsessie. Dit is natuurlijk ontzettend motiverend om vaker het bad in te duiken en jouw eigen prestaties te verbeteren. Alle gegevens kunnen ook automatisch op social media worden geplaatst zodat je vrienden kunt uitdagen.

[Bron: Womens Health Mag]